seo seo .

seo

ماینر کارکرده

ماینر کارکرده
ماینر کارکرده درک معاملات ارزهای رمزنگاری شده حتی برای افرادی که هرگز در معاملات سهام شرکت نکرده اند ، آسان است. وقتی درباره ارزهای رمزنگاری شده صحبت می کنیم ، نمی توانیم از اهمیت ماشین های ماینینگ چشم پوشی کنیم. زیرا استخراج بیشتر ، دارایی های رمزنگاری بیشتر!

Bitmain Antminers چیست و در کجا تولید می شود؟
برای درک نحوه شروع استخراج بیت کوین ، باید درباره Antminers بدانید.Bitmain Antminers سخت افزاری برای استخراج است که توسط شرکت چینی Bitmain ایجاد شده است. Bitmain توسط Micree Zhan و Jihan Wu در سال 2013 تاسیس شد.

ماینر کارکرده
متخصص شرکت میکری ژن :
میکری ژان یک متخصص طراحی تراشه است که به همراه جیهان Bitmain را با هدف تمرکز بر معدن به عنوان راهی برای درآمدزایی راه اندازی کردند. تیم Bitmain به زودی به یکی از استخراج کنندگان برجسته بیت کوین در جهان تبدیل شد.

شرکت Bitmain
Bitmain برای اولین بار Antminer را در سال 2013 ایجاد کرد ، محصولی که به بسیاری از شرکت ها کمک کرد تا بر صنعت معدن فوق رقابتی جدید مسلط شوند. در حال حاضر ، Bitmain Antminers مسئول حدود 70 of از کل استخراج بیت کوین است.Antminers فقط سخت افزار استخراج بیت کوین هستند.

شرکت bitmain
قدرتمند ترین سخت افزار
آنها به عنوان قوی ترین سخت افزار استخراج در جهان شناخته می شوند. Antminers برای ارزهای رمزنگاری شده مختلف مانند Bitcoin ، Litecoin ، ZEC و Etherium وجود دارد.Antminers هیچ هزینه ای برای استخراج بیت کوین بابت Pay Per Last N سهام (PPLNS) نمی گیرد. با این حال ماینر کارکرده ، آنها هر هزینه معامله در بلوک را نگه می دارند.

چقدر قدرت نیاز دارند؟
Antminers انرژی زیادی مصرف می کند و این مصرف یکی از عوامل اصلی مو بر ROI های استخراج است.

Antminer S9 برای استخراج بیت کوین
آخرین Antminer Bitmain Antminer S9 است و از حدود 1375 وات استفاده می کند. با در نظر گرفتن این نکته ، واضح است که اجرای S9 هر ساعت بین 15 تا 30 سنت برای شما هزینه دارد.این رقم ممکن است بر اساس هزینه برق منطقه شما بیشتر یا کمتر باشد.

بررسی دستگاه Antminer Bitmain
S9 بدون نیاز به کامپیوتر میزبان جداگانه کار می کند. برای کار با S9 ، به منبع تغذیه مخصوصاً APW5/APW3 نیاز دارید که جداگانه فروخته می شود.S9s دارای کارآیی ، مصرف برق و هش ریت 098 J/GH٪ 7، ، 1323W ± 7، و 13.5TH/s ± 7 است.در حال حاضر ، خروجی Antminer 14TH/s است ، که آن را به قوی ترین سخت افزار استخراج بیت کوین در کره زمین تبدیل می کند.

خوب این به چه معنا است؟
بر اساس مشخصات فنی ، S9 دارای ظرفیت استخراج 0.03600399 بیت کوین در ماه است. این رقم در هزینه سخت افزار ، قدرت ، هزینه های استخر و سایر موارد تأثیر نمی گذارد.اگر Antminer را به مدت یک ماه اجرا می کنید ، انتظار داشته باشید که 0.02138775 بیت کوین سود داشته باشید که معادل 178.78 دلار است. با این حال ، این سود بستگی به هزینه برق دارد ، که در این حالت 0.1 دلار به ازای هر کیلووات ساعت فرض می شود.

Antminer E3 برای استخراج اتر
Antminer E3 اولین استخراج کننده ASIC از Bitmain است که می تواند اتریوم و سایر ارزهای رمزنگاری شده را بر اساس الگوریتم Ethash/Dagger-Hashimoto استخراج کند. E3 می تواند هش ریت 180 MH/s را با توان 800W ارائه دهد ، 800 دلار هزینه دارد وقتی Bitmain حمل و نقل E3 های پیش رزرو شده را بین 16 تا 31 ژوئیه 2018 آغاز کند.

Antminer E3
فقط برای اینکه بتوانید به قدرت E3 نگاهی بیندازید: NVIDIA GeForce GT 1080 Ti اورکلاک شده می تواند سرعت استخراج اتریوم را با سرعت 35 مگاهرتز بر ثانیه بدست آورد. برای مطابقت با آنچه که یک E3 ارائه می دهد ، به 5 عدد 1080 اورکلاک شده نیاز دارید. به عبارت دیگر ، یک E3 از نظر مصرف برق و هش ریت معادل یک دکل معمول معدنکاری GPU است ، اما فشرده ماینر کارکرده تر است.

Antminer Z9 Mini برای استخراج ZCash
Antminer Z9 دارای توان 300W و دارای نرخ هش 10.0 KH/s است. Z9 ارز رمزنگاری ZCash را استخراج می کند. قیمت Z9 850 دلار است. Z9 اولین معدنچی Equihash ASIC در جهان است که به کاربران اجازه می دهد BitcoinGold ، Komodo ، ZCash و دیگران را استخراج کنند. به منظور جلوگیری از احتکار و اجازه دادن به همه افراد در سراسر جهان برای بدست آوردن یک ، Bitmain برای هر کاربر محدودیت یک ماینر تعیین کرده است. Bitmain Z9 را از 24 آگوست ارسال می کند.

Antminer L3 ++ برای استخراج Litecoin
برای استخراج Litecoin ، Bitmain Antminer L3 ++ ، قوی ترین ماینر Litecoin و جانشین Bitmain Antminer L3 را ارائه می دهد. دارای 580MH/s hashrate و مصرف برق 876W ± 10 است. هنگام اجرای L3 ++ ،ماینر کارکرده  یک معدنچی می تواند ماهیانه 178 دلار برای استخراج Scrypt درآمد کسب کند

سکه
برای کار با هش برد ، به ATU PSU با حداقل 9 اتصال شش پین PCI-E نیاز دارید. در مناطقی که تعرفه برق بالای 1 دلار بر کیلووات ساعت است ، استفاده از L3 سودآور نیست.L3 در حال حاضر 556 دلار قیمت دارد. راندمان قدرت آن 1.6 J/MH است. صدای L3 ++ به اندازه یک خلاء بلند است و بنابراین برای استفاده در دسکتاپ ایده آل نیست.

Dashcoin D3 برای استخراج Dashcoin
معدنچی Dashcoin برای استخراج Dash استفاده می شود. تراشه ASIC آن مخصوص استخراج Dashcoin طراحی شده است. در حال حاضر ، استخراج کننده Dashcoin قوی ترین ماینر Dash ASIC است. با مصرف برق 1200 وات ، D3 دارای هش ریت 15 GH/s است. راندمان آن 1.6J/MH است. مهم است که از ATX-PSU با قدرت و اتصالات مناسب استفاده کنید تا به طور موثر کار کند.

هزینه های آنتیمینرهای Bitmain در زمان نو و دست دوم چقدر است؟
ماینر کارکرده S9 جدید 974 دلار در آمازون قیمت دارد در حالی که یک دستگاه دست دوم 390 دلار قیمت دارد
ماینر کارکرده eBay
ماینر کارکرده T9 جدید در آمازون 1113.93 دلار قیمت دارد در حالی که یک دستگاه دست دوم 735 دلار در eBay هزینه دارد.
ماینر کارکرده هزینه Antminer L3+ جدید در آمازون 679 دلار است ، در حالی که نسخه قدیمی 265 دلار در eBay هزینه دارد.
ماینر کارکرده هزینه Antminer D3 جدید در آمازون 540 دلار است ، در حالی که یک دستگاه استفاده شده در eBay 279 دلار هزینه دارد.
ماینر کارکرده Bitmain سومین دسته از E3 ها را از 16 ژوئیه به بازار عرضه می کند که هریک با قیمت 1،876 دلار به فروش می رسد.
هنگامی که Z9 سرانجام از 24 آگوست به بازار عرضه می شود ، قیمت آن 850 دلار است.
مزایای استفاده از Antminers چیست؟
در حالی که استخراج معدن با استفاده از Antminers هنوز سودآور است ، سودآوری آن کاهش یافته است. پاداش کمتر استخراج و افزایش هزینه های استخراج تراشه های سخت افزاری ، سوددهی فوری را بسیار دشوار می کند.با این وجود ، نظرات مشتریان نشان می دهد که Antminers هنوز سودآورترین معدنچیان هستند. این حال ، این بدان معنا نیست که Antminers معایبی ندارد.

چرا Antiminer
در کمی بیشتر در این باره.به دلیل کاهش سودآوری استخراج ارز رمزنگاری شده ، بسیاری از ماینرها توجه خود را به آلت کوین ها معطوف می کنند. پس از استخراج آلت کوین ، پاداش هایی را که دریافت می کنند به بیت کوین تبدیل می کنند.

اما نکته اصلی اینجاست:
با وجود اینکه Bitcoin Antminers رقابت زیادی را از شرکت هایی مانند ماینر کارکرده DragonMint و Avalon دریافت می کند ، هنوز هم بهترین آنها در جهان محسوب می شود.اجرای ماینر کارکرده Antminer S9 در خانه بی خطر است ، در نظر داشته باشید که هر سطح VOC قابل تشخیص ماینر کارکرده بلافاصله پخته می شود. این شبیه کاری است که یک بخاری برقی فضایی انجام می دهد.

اشکالات اصلی Antminers چیست و چگونه بر سود شما تأثیر می گذارد؟
قیمت S9 2000 دلار است که بسیار زیاد است. اگر در مناطقی با تعرفه های بالای برق ماین کنید ، با ضرر مواجه خواهید شد. Antminer می تواند به شما 0.1248924 بیت کوین یا 104.40 دلار در ماه بر اساس نرخ برق فوق برساند. اگر هزینه ماینر کارکرده Antminer در هنگام خرید1000 دلار برای شما هزینه داشته باشد ، تقریبا 10 ماه طول می کشد تا به نتیجه برسید.

این همش نیست:
اگر در منطقه ای با هزینه برق بالا زندگی می کنید ، با ضرر مواجه خواهید شد.
اشکال استفاده از S9 در خانه این است که خطر سوختن و پمپاژ دود در خانه شما وجود دارد.
حتی اگر از فیلتر MERV 11 استفاده می کنید ، باز هم برای محافظت در برابر دود تولید شده توسط معدنچیان کافی نخواهد بود.
همچنین در صورت وجود کودکان خردسال در اطراف ، توصیه نمی شود S9 را در خانه اجرا کنید. حتی در مقادیر اندک ، قرار گرفتن در معرض سرب می تواند تأثیرات بسیار منفی بر رشد مغز کودکان خردسال داشته باشد.
در حالی که بزرگسالان ممکن است چندان تحت تأثیر قرار نگیرند ، سرب هنوز به مغز شما آسیب می رساند.
اینجا معامله است:
دکل شما باید ۲۴ ساعته کار کند ، به این معنی که باید نگران سرمایش ، برق و سر و صدا باشید.شما همچنین باید چند دکل معدن نصب کنید تا شانس کسب سود را افزایش دهید. با این حال ، این امر باعث ایجاد سر و صدا ، ماینر کارکرده برق و گرما می شود.همچنین باید سخت افزار را جایگزین کنید. هر زمان که زمان خرابی وجود داشته باشد ، با پول از دست رفته ارتباط دارد. تصور کنید اگر یکی از معدنچیان شما در حین کار تصادف کند. شما فقط ساعت ها وقت معدن را از دست داده اید که این یک ضرر است.

بنابراین ، آیا باید معدنچیان را از خانه اجرا کنید؟
این را در نظر بگیرید: ماینر کارکرده اگر منطقه شما دارای تعرفه های بالای برق است ، اگر بچه های خردسالی هستند که ممکن است در اثر تماس با سرب آسیب ببینند یا اگر معدنچیان با وسایلی احاطه شوند که ممکن است به راحتی آتش بگیرند ، ممکن است مایل نباشید معدنچیان را در خانه داشته باشید.

فیلتر VOC
اگر می توانید فیلتر VOC تهیه کنید ، ممکن است معدنچیان را از خانه اجرا کنید ، به خصوص اگر قصد دارید در آینده عملیات خود را گسترش دهید. این مانع از رسیدن سطح VOC به سطوح سمی می شود. اگر می خواهید استخراج بیت کوین را در خانه انجام دهید ،ماینر کارکرده  این موضوع را جدی بگیرید.

این همش نیست:
اگر می توانید یک دستگاه مرطوب کننده را برای محافظت از تجهیزات در برابر آسیب ناشی از الکتریسیته ساکن در شرایطی که رطوبت زیر ۲۰ درصد است ، از معادن بیرون بیاورید.اگر تعرفه های برق در منطقه شما مقرون به صرفه است ، اجرای معدنچیان از خانه نیز توصیه می شود.اگر تصمیم دارید معدنچیان را از خانه خارج کنید ، یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید رطوبت است.

دستگاه ماینر کارکرده
ماینر کارکرده  به طور مداوم رطوبت نسبی خود را زیر نظر داشته باشید تا از بالای ۲۰ درصد اطمینان حاصل کنید.اگر کمتر از ۲۰ است ، مرطوب کننده بخرید. هرگز نباید اجازه دهید هوای اطراف معدنچیان بسیار خشک شود. همچنین مواردی را که می توانند به راحتی بسوزانند در کنار معدنچیان قرار ندهید تا خطر آتش سوزی کاهش یابد.

نتیجه
در این مقاله ، ما تاریخچه شرکت Bitmain مستقر در چین که Antminers را تولید می کند ، نسخه های مختلف Antminer و آنچه آنها انجام می دهند ، و قیمت آنها را در صورت نو و دست دوم بررسی کرده ایم.داشتن یک معدنچی جدید و دست دوم می تواند به شما در بدست آوردن قطعات آسیب دیده کمک کند. به یاد داشته باشید که معدنچیان 24 ساعته و 7 روزه کار می کنند و احتمال آسیب دیدن برخی از قطعات افزایش می یابد.

استخراج بیت کوین
ماینر کارکرده امیدوارم اکنون بدانید چگونه استخراج بیت کوین را شروع کنید. قبل از نصب تجهیزات معدنی خود در خانه ، چند نکته را باید در نظر بگیرید. اول ، شما باید Antminer مناسب را بسته به ارز رمزنگاری شده ای که می خواهید استخراج کنید ، تهیه کنید.

با این حال:
اگر در منطقه ای با تعرفه پایین برق زندگی می کنید ، ممکن است معدنچیان بیت کوین را در خانه خود نصب کنید ، اگر می توانید یک دستگاه مرطوب کننده بخرید تا از هوای اطراف معدنچیان به دلیل الکتریسیته ساکن جلوگیری کرده و آسیب نبیند. معدنچیان همچنین سر و صدای زیادی تولید می کنند و اگر فرزند دارید و باید عملیات استخراج را از خانه انجام دهید ، در این صورت قرار دهید که معدنچیان را در یک اتاق دیگر قرار دهید.

رعایت اینو عوامل الزامی میباشد
اگر قصد دارید از گرمای تولید شده توسط معدنچیان برای گرم کردن خانه خود استفاده کنید ، مطمئن شوید که یک فیلتر VOC دارید تا از شما و خانواده شما در برابر استنشاق گازهای سمی محافظت کند. همچنین مواد قابل اشتعال را در کنار معدنچیان آویزان نکنید.ماینر کارکرده به یاد داشته باشید که با افزایش عملیات استخراج شما ، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود آنها را به مرکز جمع آوری انتقال دهید تا مدیریت آنها آسان تر از مدیریت عملیات استخراج از خانه باشد.

هزینه خرید ANTMINER
بنابراین ،ماینر کارکرده  آیا پول کافی برای خرید Antminer ، یک نام تجاری جدید ندارید؟ در اینجا برخی از دلایلی که می توانید Antminer دست دوم بخرید ذکر شده است ، اما مطمئناً هیچ چیز نمی تواند کارایی یک Bitmain Antminer جدید را کاهش دهد!

چگونه Antiminer کارکرده از آن استفاده کنیم :
از طریق استخراج ، شما به حفاظت از ارزهای رمزنگاری شده کمک می کنید. با این حال ، این تنها مزیت استخراج رمزنگاری نیست. همچنین می توانید برای استفاده از منابع محاسباتی معدنچی خود پاداش دریافت کنید.

مزایا Antiminer کارکرده :
با این حال ، بزرگترین مزایا ممکن است در یافتن یک بلوک جدید در بلاک چین باشد. بیت کوین بسیار رقابتی شده است و برای کسب درآمد اندک ، به قدرت محاسباتی زیادی نیاز است. این امر هزینه زیادی برای معدنچی شما هزینه می کند. این می تواند با سکه های رمزنگاری دیگر ، کوچکتر یا جدیدتر ساده تر باشد. ارزش این ارز همچنان رشد می کند ، به این معنی که شما همچنان می توانید در دراز مدت به بازدهی دلپذیری دست پیدا کنید.

ماینر کارکرده Antiminer
بنابراین ، منطقی است که ماینر کارکرده  Antminer S19 pro یا دیگر آنتیمینرهای دست دوم را خریداری کنید در موارد زیر:

بودجه کمی دارید
شرکت شما می تواند بدون از دست دادن کارایی ، پول نقد را پس انداز کند.
هزینه نگهداری ماینر کارکرده Antminer مورد استفاده حداقل است.
ماینر کارکرده Antminer نیز دارای ضمانت است.
تکنسین ها برای تعمیرات در دسترس هستند.
تامین قطعات یدکی آسان است.
دستگاهها در شرایط کار خوب هستند.
هنگام خرید دستگاه ماینیگ کارکرد باید رعایت کنیم :
از نظر سخت افزار استخراج ASIC ، کارت های گرافیکی استفاده شده از دکل های استخراج گزینه های بدی نیستند. اما هنوز هم می دانید … سخت افزار مورد استفاده. وقتی ماینر کارکرده Antminer را خریداری می کنید که قبلاً استفاده شده است ، این راهی فوق العاده برای صرفه جویی در هزینه بوده است ، اما مجموعه ای از خطرات خاص خود را نیز دارد.

نعمت های مرتبط با ماشین های جدید Antminer
ماینر کارکرده Antminer جدید با برچسب قیمت بالاتری عرضه می شود ، اما در موارد خاص ، هزینه آن ارزش دارد. New Antminer باید توسط شرکت شما انتخابی ترجیح داده شود اگر:

می توانید بازپرداخت را بدون ایجاد مشکل ادامه دهید.
پیدا کردن قطعات برای تجهیزات قدیمی و یا سرویس دهی آنها دشوار است.
تأسیسات جدید بازده سرمایه گذاری خوبی خواهد داشت.
ماینر کارکرده Antminer می تواند تعدادی از مشخصات را برآورده کند.
ضمانت گسترده در دسترس است
می دانید که محصول موثرو طولانی مدت خواهد بود
در قسمت Cpu  کارکرده :
پردازنده گرافیکی ماینر کارکرده استخراج شده سالانه 10 درصد از عملکرد اولیه خود را از دست می دهد. این کلمه از سازنده کارت گرافیک ، Palit Microsystems است. نمایندگان شرکت با Benchmark.pl صحبت کرده اند و مشتاق هستند که به گیمرها نسبت به فریب GPU های دست دوم ارزان قیمت که قبلاً برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده استفاده می کردند ، هشدار دهند.

بررسی فروش کارت گرافیک
در حال حاضر هجوم کارت های گرافیکی مدرن مقرون به صرفه ، در درجه اول در آسیا وجود دارد ، زیرا سرکوب اخیر در چین بسیاری ازتولید کنندگان را در مناطق مختلف این کشور تعطیل کرده است. این امر باعث شده است که برخی از عملیات معدن در خارج از کشور انجام شود ، زیرا ایالات متحده در حال حاضر بیش از یک سوم گره های اتریوم جهان را به خود اختصاص داده است و چین در حال حاضر در زیر آلمان با کمتر از 10 share سهم در جدول نشسته است.

فعالیت کارت گرافیک
عملیات تازه تعطیل شده در تلاش است تا بخشی از ضرر خود را با استفاده از تقاضای شدید کارت گرافیک گیمرهای رایانه ای روزمره جبران کند. ماینر کارکرده این کارت های استفاده شده و اغلب مورد سوء استفاده قرار می گیرند و سپس با قیمت برانگیز وسوسه انگیز به بازار دست دوم رانده می شوند و سعی می شود منشاء استخراج آنها پنهان شود.

سقوط رمزارز
اما آیا واقعاً باید وسوسه شوید؟ اگر دومین سقوط رمزنگاری در سراسر جهان رخ دهد و استخراج اتریوم به هیچ عنوان سودآور نباشد ، ما شاهد بازار GPU های دست دوم در سرتاسر جهان خواهیم بود که با تمام کارت هایی که ما در آخرین تلاش خود برای دستیابی به آن ناامید شده بودیم غرق شده است. سال یا بیشتر سپس دیگر یک پرسش نظری نیست و چیزی که بسیاری از ما مجبور خواهیم بود در مورد آن طولانی مدت فکر کنیم.

کارت گرافیک کارکرده
با توجه به اینکه این پردازنده های گرافیکی از معادن ارزهای رمزپایه خارج شده اند ، کارت گرافیک دست دوم بیش از حد معمول قرعه کشی می شود. ماینر کارکرده این بسیار دشوار است که بتوان از یک لیست ساده تشخیص داد که آیا GPU مورد نظر برای استخراج استفاده شده است.

مگر اینکه نوعی کولر غیر استاندارد به آن متصل شده باشد.
این باید یک پرچم قرمز بزرگ باشد. اگر کارت خنک کننده آن تعویض شده باشد ، احتمال بیشتری وجود دارد زیرا GPU در گذشته مشکلی داشته است ، و همچنین ممکن است نشان دهد که تغییرات دیگری در برد انجام شده است.ماینر کارکرده  هرگونه تغییر در کارت گرافیک به این معنی است که هرگونه ضمانت احتمالی بلافاصله لغو می شود.با این حال ،ماینر کارکرده  برخی از کارت های مود شده هنوز می توانند کولرهای اصلی خود را بسته و حتی ممکن است بسته بندی ظاهری اصلی نیز داشته باشند و از یک لیست ساده دست دوم می توانید تفاوت را تشخیص دهید.

ماینر های دقیق
از طرف دیگر ،ماینر کارکرده  برخی از ماینرهای دقیق وجود دارند که با دقت زیاد GPU های خود را تحت فشار قرار می دهند ، که می تواند سرعت ساعت ، کارایی پایدار را بهبود بخشد و بنابراین نرخ هش بهتری را ارائه دهد. چنین کارت های دست دوم در واقع ممکن است نسبتاً سالم از معادن خارج شوند ، اگرچه راهی وجود ندارد که بدانیم آیا واقعاً این وضعیتی است که GPU خاصی در آن قرار گرفته است.

نمایندگی Palit
نمایندگان Palit به آزمایش های مستقل انجام شده بر روی کارت های ماینینگ اشاره می کنند ، که نشان می دهد می توانید در هر سال خدمات دهی در یک عملیات رمزنگاری 24 ساعته و 7 درصد انتظار کاهش 10 درصدی عملکرد GPU را داشته باشید. به نظر می رسد که معیار مناسبی برای بررسی گزینه های شما در بازار دست دوم است. حتی اگر یک کارت داده شده واقعاً هنگامی که آن را در دست می گیرید کار می کند ، احتمال خوبی وجود دارد که در اوج کار نکند.

Palit
ناگزیر Palit-تولید کننده کارت گرافیک که از فروش دست دوم GPU سود نمی برد-منافع شخصی خود را در اطمینان از خرید جدید کارت های گرافیک خود دارد. اما این موارد هنوز هم مهم هستند که وقتی فهرست جذاب Ebay به طور ناگهانی برای “تقریباً RTX 3070 جدید” بدون علامت مضحک ظاهر می شود ،ماینر کارکرده  به یاد داشته باشید.

palit
پردازنده گرافیکی
مطمئناً می توانید خوش شانس باشید و پردازنده گرافیکی استفاده شده شما با محبت از ماینر مراقبت شود ، یکی از این خدمات سالهای طولانی بازی را برای شما به ارمغان می آورد ، خوشحالم که فقط روز به روز در حال افزایش نیست.

 


منبع » وارد کننده دستگاه های ماینر


برچسب: ماینر کارکرده، https://asratrade.com/mag،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۹:۱۷ توسط:nazila موضوع: نظرات (0)